Paola VIVIANI
Insegnamento di LINGUA ARABA PER IL TURISMO
Corso di laurea in SCIENZE DEL TURISMO
SSD: L-OR/12
CFU: 6,00
ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 36,00
Periodo di Erogazione: Secondo Semestre
Italiano
Lingua di insegnamento | Italiano/arabo. |
Contenuti | Gli studenti acquisiranno e/o consolideranno e amplieranno le conoscenze linguistico-culturali utili per muoversi nel campo turistico. |
Testi di riferimento | Studenti frequentanti. |
Obiettivi formativi | Conoscenza e capacità di comprensione (knowledge and understanding). |
Prerequisiti | L’insegnamento è destinato a studenti principianti e non. |
Metodologie didattiche | Lezioni frontali (36 ore), nell’ambito delle quali vi saranno esercitazioni. |
Metodi di valutazione | L’esame consisterà in una prova orale. |
Altre informazioni | Le ore di insegnamento saranno affiancate da ore di lettorato con C.E.L. |
Programma del corso | Studenti principianti: alfabeto; articolo determinativo; sostantivi e aggettivi determinati e indeterminati; il nome sostantivo e il nome aggettivo: specificità; le declinazioni; pronomi personali; frase nominale e introduzione alla frase verbale; alcune particelle; modi di esprimere il verbo “avere”; lo stato costrutto; i dimostrativi; introduzione ai numerali; introduzione al verbo trilittero regolare (CFU 3). |
English
Teaching language | Italian/Arabic. |
Contents | Students will acquire and/or consolidate as well as expand linguistic-cultural knowledge useful for moving in the touristic field. |
Textbook and course materials | Attending students. |
Course objectives | Knowledge and understanding. Students shall demonstrate to have knowledge and understanding of the language-based and culture-based notions and topics included in the programme. Non-beginners shall demonstrate that they have consolidated and developed their knowledge and skills. Thus, on the basis of prior competence, students shall demonstrate to have reached A1/A2 and B1/B2 levels within the CEFR. |
Prerequisites | The course is for beginners and non-beginners. |
Teaching methods | 36 hours of frontal teaching method. Part of the teaching hours will be devoted to in-classroom exercise. |
Evaluation methods | The exam consists in an oral assessment. |
Other information | Further teaching activities include lessons held by a professional mother-tongue “C.E.L.” (linguistic expert). |
Course Syllabus | Beginners shall acquire essential Arabic: alphabet; the definite article; definite/indefinite nouns and adjectives; specificities of nouns and adjectives; inflection; personal pronouns; nominal sentence; introduction to verbal sentence; some particles; how to express “to have” in Arabic; annexation (“idàfah”); demonstratives; introduction to numerals; the triliteral regular verb (3 university credits). |